
III Internet exhibition of food products «Prod-expo Online 2014»
is a unique tool for searching new distributors and sales channels in Russia and CIS countries.«Prod-expro Online 2014» is:
- More than 3 600 trade show participants.
- More than 55 000 visitors.
- The second trade show resulted in the following data:
-
- Producers ? 55%
- Distributors/Wholesalers ? 25%
- Services to business ? 10%
- Importers/Exporters ? 7%
- Retail chains ? 3%
Stands reserved for the moment
Why do companies take part in online exhibition «Prod-expo Online 2014»?
- «Prod-expo Online 2014» ? is an effective tool for searching distributors and new sales channels. Dozens of thousands of potential partners from Russian and CIS will see your stand.
- Organization of your stand in the food trade show «Prod-expo Online 2014» will take minimum time, labor efforts and financial assets – while the scale will be more than a normal food trade show.
- Food trade show «Prod-expo Online 2014» takes place with no breakdown in business. Take part in it ? show your goods to potential partners, not leaving your working place.
- «Prod-expo Online 2014» ? is convenience, simplicity of participation, huge potential for minimum money and time!
How is the exhibition «Prod-expo Online 2014» organized?
- Everything starts with the choice of a pavilion. The trade show has 11 pavilions divided by goods categories.
- Choose a hall. Each pavilion has 4-5 halls.
- Then choose a stand. Halls are divided into «Premium», «Standard» and «Econom» stands.
- Choose stand design. Each of the 3 stand variants has its functional facilities and exterior view.
How will I find clients and partners? There are two possibilities:
LAZY
- Just place your stand to the
fore. - Sometimes pick up your phone and answer letters.
- Enjoy the result.
Contact me
I WANT TO CONQUER THE WORLD
- Reserve a premium stand and fill it with information, documents and photos to the maximum.
- Walk along the neighboring pavilions and hand out your visit cards.
- Actively invite your current partners to your stand. This will give you a possibility of free premium-publication under the hall scheme in the section “Popular hall participants”, which will increase the flow of visitors to your company stand.
How to become a participant of the food exhibition «Prod-expo Online 2014» and what is the price?
Any company can become a participant of the food trade show «Prod-expo Online 2014»
We offer 3 variants of participation in the trade show:
Options | Econom | Standard | Premium |
---|---|---|---|
Design | Econom | Standard | Premium |
Chat/ negotiations | Yes | Yes | Yes |
Visit cards exchange | Yes | Yes | Yes |
Direct contact data of the company | Yes | Yes | Yes |
Documents attachment | Up to 3mb | Up to 5mb | Up to 10mb |
Products at the shop-window | 3 | 6 | 9 |
Video attachment | No | Yes | Yes |
Place in the hall |
at the bottom of the page |
lower than premium stands |
at the TOP of the page |
Statistics at the personal account | Yes | Yes | Yes |
Statistics to the e-mail | No | No | Yes |
Context advertising | No | No | Yes |
Publication of information about the stand in the portal’s specialized communities at Facebook, Vkontakte, Odnoklassniki, Linkedin (total audience more than 26 000 subscribers) | No | No | Yes |
Placement in top products | No | No | Yes 5 000 rubles economy |
Premium placement in Market | No | Yes 3 000 rubles economy |
Yes 3 000 rubles economy |
Cost |
4 990 rubles Order |
10 990 rubles Order |
19 990 rubles Order |
Reviews of participants of II Internet exhibition of food products «Prod-expo Online 2013»

История участия проста, но показательна. Я вообще не верю, что что-то можно сделать в интернете, но меня убедил разместиться мой менеджер.
Взяли стенд, добавили документов и «тишина»... Я, честно сказать про него и забыла, но тут прибегает менеджер с выпученными глазами, говорит, что АШАН интересуется нашими ценами и условиями. Мы на них пытаемся пятый год выйти, и через тендеры пытались и связи подключали, а тут стенд за три тысячи и прямой контакт.
Не знаю чем закончиться переговоры с АШАНом, но в следующей выставке участвовать буду, вдруг опять кто-нибудь проявиться.

Раньше мы всегда участвовали почти на всех продуктовых выставках: от «Продэкспо» и «World food» и эффект был достойный. Последние два года все значительно ухудшилось: народу мало, активности ноль, по деньгам дорого и организация стала хуже. Короче, трат много, а отдачи мало.
Проблема в том, что у нас ни рекламного отдела, ни опыта, ни даже сайта своего. Только компания, производство и продукт. Наткнулись в интернете на online выставку, сначала даже не поняли, что это и как работает. Вроде разобрались и купили самый дешевый стенд за 1000 руб. Кто-то звонил, но все «левые» какие-то.
У них тогда проводилась акция и мы бесплатно обменяли свой «эконом» стенд на «премиум» добавили информации, фоток, визитки и потихоньку начались звонки. Короче на выходе получили двух реальных дистров, сейчас работаем с ними. В апреле запускаем новое оборудование, так что будем еще размещаться, искать контакты.

Приняли участие на прошлой II-й интернет выставке. Честно говоря не особо верил, что она что-то даст, но деньги халявные, вот и решили попробовать. По итогу нашли себе четырех надежных поставщиков и ассортимент прилично расширили.
Если коротко, то главное:
- Дать полную информацию на стенде. Мы с этим сначала промахнулись и посетителей было минимум.
- Не забывать менеджера гонять по залам время от времени. Данные обновляются часто и нужно вовремя контакты собирать.
- Если есть возможность, берите стенд подороже. Он поярче, на него сразу внимание обращают.